Cevap: Destek miktarı 200.000 TL’yi geçen projelerde tüm proje sahiplerinden denetim raporu istenecektir. Ayrıca destek miktarı 200.000,00 TL’nin altında ise Ek III Proje Bütçesi’ne Harcama Teyit Raporu için maliyet konulmuşsa Harcama Teyit Raporu sunulacaktır.
Cevap: Kamu İdarelerine Tahsis Edilen Kaynakların Aktarımı, Kullanımı ve Muhasebeleştirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Bakanlık tarafından yayınlanmakta olup, kamu idareleri bu usul ve esaslara göre proje kayıtlarını tutmalı ve proje muhasebe işlemlerini bu usul ve esaslara göre yapmalıdırlar.
Cevap: Ajansa gönderilmesi zorunlu olan raporlar ile sözleşme değişiklik talepleri Kalkınma Ajansları Yönetim Sistemi (KAYS) kullanılarak hazırlanmalı, sistemden alınacak çıktılar kaşelenmeli, imzalanmalı ve Ajansa gönderilmelidir.
Cevap: Hayır, proje süresi bitmeden tüm ödemelerin yapılması kuralının tek istisnası Harcama Teyit Raporudur. Proje süresi bitiminden itibaren 1 ay içerisinde nihai rapor ve ekinde Harcama Teyidi Raporu Ajansa sunulmalıdır. Dolayısıyla Harcama Teyit Raporunun uygun maliyet olarak kabul edilebilmesi için proje süresi içerisinde yapılmamışsa dahi en geç nihai rapor sunum tarihine kadar ödemesinin yapılmış olması gerekmektedir.
Cevap: Projelerde gerçekleşen maliyetlerin uygun maliyet sayılmasının en önemli şartlarından birisi gerçekleşen harcamanın proje süresi içinde yapılmasıdır. Proje süresi içinde gerçekleşmeyen harcamalar uygun maliyet olarak kabul edilmemektedir.
Cevap: Nihai raporun sunulması zorunludur. Nihai raporun sunulması gereken son tarihte sunulmaması durumunda, bu yükümlülüğün yerine getirilmeyişinin nedenini belirten kabul edilebilir bir gerekçe yazılı bir şekilde Ajansa iletilmelidir. Aksi takdirde Ajans, sözleşmeyi feshetme ve hali hazırda ödenmiş tutarları faiziyle geri talep etme hakkına haizdir.
Cevap: Nihai rapor proje bitimini müteakip 30 gün içerisinde Ajansa sunulur. Ajans 30 gün içerisinde inceler ve eğer istenilmişse yararlanıcı tarafından 7 gün içerisinde eksiklikler tamamlanır.
Cevap: Proje sonrası değerlendirme raporu (PSDR) projenin sonuçlarının başarısını, etkilerinin sürdürülebilirliği, hedeflerin gerçekleşme düzeyinin proje tamamlandıktan sonra değerlendirilmesini, sorunları ve çözüm önerilerini içerir. Projenin tamamlanmasından üç ay sonra Ajansa sunulmalıdır.
Cevap: Hayır bütçe kaleminden tasarruf edilen miktar diğer kalemlerde kullanılamaz.
Cevap: Sözleşme Genel Koşullarına göre yararlanıcı; nihai ödemeden itibaren on yıl süre ile belge muhafazasından, nihai ödemeden sonra 3 yıl süreyle görünürlüğün devam etmesinden sorumludur. Ayrıca projenin tamamlanmasından itibaren 3 yıl süre ile alınan makine, ekipman ve teçhizat Ajans genel sekreterinin yazılı izni olmaksızın devir, rehin ve teminat gösterilemez, atıl vaziyette bulundurulamaz.
Cevap: Öngörülen tüm faaliyetlerin tamamlanması ve gerekli raporlama ve harcama belgelerinin sunulması şartıyla projenin planlanan tarihten daha erken tamamlanması mümkündür.
Cevap: Proje faaliyetlerinden gelir elde edilmesinin önünde herhangi bir engel yoktur. Ancak proje amacı ile doğrudan bağlantısı kurulamayan şartname satışı, proje faaliyetleri arasında yer alan eğitimlere katılım gibi konularda gelir elde edilmesi durumlarında elde edilen gelir tespit edildiği ölçüde proje bütçesinden düşülür.
Cevap: Sözleşme süresi Yönetmelikte düzenlenen hallerde değiştirilebilir. Bu kapsamda;
a) Proje uygulamasında ortaya çıkabilecek aksaklıkları gidermek amacıyla yararlanıcının başvurusu üzerinde bir defaya mahsus olmak ve bir ayı geçmemek üzere genel sekreter kararı ile,
b) Proje ve faaliyetin yürütülmesini büyük ölçüde zorlaştıran veya geçici olarak imkânsız hale getiren; yargı süreci, beklenmeyen hal veya mücbir sebepler nedeniyle bir defaya mahsus olmak ve altı ayı geçmemek üzere yönetim kurulu kararı ile sözleşme süresi uzatılabilir.
Cevap: Kamu görevlilerinin maaşları projede çalıştıkları süre oranında belgelendirilmek koşuluyla yalnızca yararlanıcının (ortaklar dahil) eş-finansmanı olarak kabul edilecektir.
Cevap: Ajans toplam uygun maliyetlerin belirlenmesinin ardından destek sözleşmesinde imza altına alınmış destek oranı/yüzdesi kadar ödeme yapmaktadır. Diğer bir deyişle, toplam proje harcamanız başlangıçta belirlenenden daha düşük seviyede olursa, projeniz kapsamında tahsis edilecek mali destek tutarı da aynı oranda azalacaktır.
Cevap: Proje kapsamında yapılacak satın alma faaliyetleri, satın alma ve ihale usul ve esasları doğrudan kanun veya yönetmelikle belirlenen kurum ve kuruluşlar bakımından kendi mevzuatlarına göre, diğer kişi, kurum ve kuruluşlar bakımından ise Ajansın Proje Uygulama Rehberinde belirtilen usul ve esaslara göre yapılacaktır.
Cevap: Proje sözleşmesi imzalanmadan önce proje için yapılan harcamalar (alınmış olan makine ve ekipmanlar) uygun maliyet olarak kabul edilemez. Proje başlangıcından önce yapılan faaliyetlerin maliyetleri uygun olmayan maliyetler kapsamında değerlendirilmektedir.
Cevap: Başvuru sahibi eş-finansmanı kendi öz kaynaklarından veya bankalardan sağlayabilir.
Cevap: İkinci el makine-ekipman alımları uygun maliyet olarak kabul edilmemektedir.
Cevap: Hayır, eş finansmanın tamamının başlangıçta yatırılması zorunlu değildir. Projede öngörülen harcamaların gerçekleşme durumuna göre eş finansman süreç içerisinde parça parça yatırılabilir.
Cevap: Evet, projenin tamamlanmasının ardından yararlanıcının devam eden yükümlülükleri ile ilgili olarak denetim ziyaretleri yapılacaktır.
Cevap: Evet, açık ihale ile yapılan tüm satın alımlarda kanuni zorunluluk olarak taraflar arasında sözleşme yapılır. Damga Vergisi Kanunu’na göre de yapılan her sözleşmede, sözleşme bedelinin KDV hariç tutarı üzerinden her yıl belirlene oranlar kadar kısmı Damga vergisi olarak yatırılmalıdır.