Ahiler Kalkınma Ajansı Aylık Olağan Yönetim Kurulu Toplantısı, 24 Nisan 2014 Perşembe günü saat 14:00’de, Aksaray Ağaçlı Tesisleri Toplantı Salonu’nda yapıldı.
Ahiler Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı ve Kırşehir Valisi Özdemir Çakacak Başkanlığındaki toplantı Aksaray, Kırıkkale, Kırşehir, Nevşehir ve Niğde illeri Valilerinin yanı sıra Belediye Başkanları, İl Genel Meclisi Başkanları, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanları ve Ahiler Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mehmet Fatih Yıldız’ın katılımıyla gerçekleştirildi.
Ahiler Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı ve Kırşehir Valisi Özdemir Çakacak toplantının açılışında yaptığı konuşmada şunları söyledi:
Değerli Yönetim Kurulu Üyelerimiz, Değerli Basın Mensupları Ahiler Kalkınma Ajansı Nisan Ayı Yönetim Kurulu Toplantısı’na hoş geldiniz.
Toplantımız, bir önceki Yönetim Kurulu toplantısında alınan kararlarla ilgili çalışmaları değerlendirerek başlayacaktır.
Geçtiğimiz ay başvuru süresi sona ermiş olan 2014 Yılı Mali Destek Programı kapsamında Yönetim Kurulumuza bilgi verilecektir. Ajansımızın 10 milyon TL bütçeli 2014 yılı Mali Destek Programı proje başvuru süresi 21.03.2014 tarihinde sona ermiştir. Toplam başvuru sayısı 132 olmuştur. Başvuruların toplam bütçesi 77,91 milyon TL, Ajanstan talep edilen toplam destek miktarı ise 37,11 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. Projelerin ön inceleme süreci 11 Nisan’da sona ermiştir. Bağımsız değerlendiriciler tarafından gerçekleştirilen değerlendirme süreci ise 14 Nisan’da başlamış ve devam etmektedir. Değerlendirme süreci daha sonra Değerlendirme Komitesi ve Yönetim Kurulu onay süreci ile devam edecektir.
Görüşülecek diğer bir husus ise denetim hususudur. Geçtiğimiz ay Ajansımızdaki Sayıştay Denetimi ve Dış Denetim sona ermiştir. İç denetim ile ilgili ise; Ajansımızda iç denetçi bulunmadığından, Kalkınma Bakanlığı’nın 31.12.2012 tarih ve 7260 sayılı yazısı gereğince iç denetçi istihdamına kadar iç denetim faaliyeti Genel Sekreterliğimiz tarafından yerine getirilmektedir. Ajansımız İç Kontrol Sistemi Uyum Eylem Planı gereğince çalışma birimleri tarafından birim prosedürleri, iş akışları ve görev tanımları revize edilmiştir.
Ayrıca, paydaşlarımızdan gelen talepler doğrultusunda Ajansımız ve KOSGEB işbirliğiyle Girişimcilik Eğitimleri ve yine Ajansımız ve İŞKUR işbirliği ile Kariyer Günleri düzenlenmesi planlanmaktadır.
Öte yandan Ajansımız 300.000 (üçyüzbin) TL bütçeli Teknik Destek Programına çıkmayı planlamaktadır.
Toplantımız gelecek bir ay için planlanan diğer çalışmaların tartışılmasıyla sona erecektir.
Hepinize değerli katılımlarınızdan dolayı teşekkür ederim.