HABERİ
PAYLAŞ
22
NİSAN
2021
Özlüce Köyünde Sanatla Eğitimi Bütünleştiren Sınıf ve Mutlu Öğrenciler…

Nevşehir ili Derinkuyu ilçesine bağlı Özlüce köyünde bulunan Özlüce İlkokulu Müdürlüğü, Ahiler Kalkınma Ajansı (AHİKA) 2019 Yılı Sosyal Kalkınma Mali Destek Programı’na “Mutlu Çocuklar Güçlü Türkiye” adıyla bir proje hazırlayarak başvurdu. Değerlendirme sonrası başarılı bulunan proje kapsamında atıl bir sınıf "Drama Ve Eleştirel Düşünme Atölyesine dönüştürüldü.

Aralarında konuşma güçlüğü yaşayan ve kısmı zihinsel engelli ‘kaynaştırma öğrencileri” de bulunan Özlüce İlkokulunun minik öğrencileri müzik eşliğinde drama dersleri alarak tiyatro oyunları hazırlamaya başladı. Eğitimde fark yaratan proje ile öğrencilerin kendilerini ifade etme seviyelerinde ve özgüvenlerinde gözle görülür bir iyileşme gerçekleşti.

Projenin başlamasıyla birlikte aynı zamanda engelli dostu bir sınıfa kavuşan Özlüce İlkokulu öğrencileri artık okula gelirken daha istekli ve derslerine karşı da daha ilgili… 

Sanatla eğitimi buluşturan bu başarı hikayesinin ayrıntılarını Özlüce İlkokulu Müdürü Abdulkadir Altun’dan dinliyoruz.

 

Abdülkadir Bey merhaba, kısaca sizi tanıyabilir miyiz?

Özlüce İlkokulu’nda Okul Müdürü olarak görev yapmaktayım. Yaklaşık 2 yıl önce Özlüce İlkokulu’nda göreve başladım.

 

Okulunuz hakkında bilgi verir misiniz?

Tipik Rum köylerinden biri olan Özlüce, Derinkuyu ilçesine bağlı şirin bir yerleşim yeridir. Köyde yaşayan Rumların 1892 yılında kiliseye bağlı bir okul inşa ettikleri bilinmektedir. ‘Manastır İlköğretim Okulu’ adıyla açılan bu okul kesme taşlardan tek katlı olarak yapılmıştır. Duvarların çevrelediği büyükçe bir bahçesi vardır. Rumların 1924 mübadelesi sonrası bölgeyi terk etmelerini takiben bina, 10 yıl kadar boş kalmıştır. 1935 yılından sonra bazı düzenlemeler yapılarak tekrar eğitime açılmıştır. 

 

Okulumuz okul öncesi öğrencilerimizle birlikte 68 kişidir. 5 öğretmen 1 okul müdürü olmak üzere 6 personel bulunmaktadır.

Siz de bu proje fikri nasıl gelişti?

Okula ilk başladığım günlerde öğrencilerimi ve çalışma arkadaşımız olan öğretmenleri bir müddet izledim ve öğretmenlerin içinde enstrüman çalabilen yetenekli kişilerin olduğunu gözlemledim. Ayrıca bu öğretmenlerin dersleri anlatırken dersin konusu ile ilgili drama kurgulayarak çocukların ilgisini çekmeye çalıştıklarını gördüm. Aldığımız eğitimlerden biliyoruz ki ilkokul öğrencileri somut dönemde oldukları için anlatılan konuların dramalaştırılarak anlatılması çocukların öğrenmelerini kolaylaştırıyor. Bu iki hususun birleştirilmesi konusunu öğretmen arkadaşlarla istişare ettik ve okulumuzda bir drama sınıfının olmasının çok faydalı olacağını düşündük. Ajansın proje teklif çağrısına bu şekilde başvurmaya karar verdik.

 

Projenin içeriğini ve amaçlarını anlatabilir misiniz?

Projemizin temel amacı; insanın eyleme dönüşmüş ifadeler ile kendini veya bir olayı, bir olguyu anlatmasına ilişkin; tiyatro, drama, mahalli oyunlar, karagöz-hacivat gölge oyunları, kukla masal ve fıkra anlatma müzikal gösteriler, pandomim, sunuculuk, diksiyon vb. alanlarda gelişmesini sağlamak. Aynı zamanda bu alanda öğrencilerimize; topluluk önünde konuşma becerileri, takım çalışması bilinci ve özgüven kazandırmayı, alçak gönüllülüğü aşılamayı, zaman kullanım becerilerini ve özgüvenlerini geliştirmeyi de amaçlıyoruz.

 

Projenin hedef kitlesi kimlerdir?

Projenin hedef kitlesinde okulumuz ve çevre köylerde eğitim gören öğrenciler, okul öğretmenleri ve öğrenci velileri yer almaktadır. Projeden okulumuzda bulunan 68 öğrenci ve çevre köylerde bulunan 700 öğrencinin yararlanması hedeflenmektedir.  Ayrıca 0-4 yaş gurubunda bulunan çocuklar okul çağına geldiklerinde projeden faydalanabileceklerdir.

 

Proje başladığında hedef kitlenizdeki grupların tepkisi ne oldu?

Drama sınıfımız yaz döneminde yapıldığı için öğrencilerimizin haberi yoktu. Okullar açıldığında ise sınıfı görünce çok şaşırdılar, proje hedef kitlemizde ciddi bir merak uyandırdı, Drama sınıfında ders işlemek için can atar oldular.

 

Proje tamamlanmasının ardından projenin geliştirilmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanmasına yönelik gelecek planlarınız var mı?

Projemizle ilgili geleceğe yönelik planlar yapmaktayız. Bunlardan bir tanesi öğretmenlerimizin drama konusunda profesyonel bir ekipten teknik destek alması ve derslerin daha etkin işlenmesinin sağlanması şeklindedir. Ayrıcı pandeminin de azalmasıyla birlikte hazırlamış olduğumuz tiyatro etkinliklerine çevre köylerimizdeki okullarımızı davet edip etkinliklerimizi çevre köylerdeki okulların öğrencilerine sergilemeyi planlamaktayız.

 

Ahiler Kalkınma Ajansı ile nasıl tanıştınız?

İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz aracılığıyla “Proje Döngüsü Eğitimine” davet edilmiştik. İlk tanışmamız bu şekilde gerçekleşti.

 

Ahiler Kalkınma Ajansı’nın bu aşamaya gelmenizde ne tür bir katkıları oldu?

Hakikaten Ahiler Kalkınma Ajansı hem proje yazma noktasında hem uygulama noktasında bizlere çok yardımcı oldu, Başta Genel Sekreterimiz Bekir Bey olmak üzere hem izleme birimindeki arkadaşlara hem Program yönetim birimindeki arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Bizler bir harfi öğrenciye öğretmek için ne kadar çabalıyorsak Ahiler Kalkınma Ajansı ekibi de proje uygulama noktasında bizlere o derece yardımcı oldular, çok teşekkür ediyoruz.

 

Son olarak gerek kamu kurumlarında gerekse özel sektördeki potansiyel başvuru sahiplerine bu projedeki tecrübeleriniz ışığında neler söylemek istersiniz?

Ahiler Kalkınma Ajansını mutlaka takip etsinler, her kuruma firmaya özgü dönem dönem çağrılar açılmaktadır. Kaybedecekleri hiçbir şey yok kazanacakları çok şey vardır.

 

İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Çerez kullanılmasını tercih etmezseniz tarayıcınızın ayarlarından çerezleri silebilir ya da engelleyebilirsiniz. Ancak bunun internet sitemizi kullanımınızı etkileyebileceğini hatırlatmak isteriz. Çerezlere ilişkin daha detaylı bilgiye Çerez Politikası dokümandan ulaşabilirsiniz.