DUYURUYU
PAYLAŞ
16
MART
2022
BAKA 2022 Yılı Faizsiz Kredi Desteği Programı Değerlendirme Komitesi İlanı

T.C. BATI AKDENİZ KALKINMA AJANSI

2022 YILI FAİZSİZ KREDİ DESTEĞİ 

“İMALAT SANAYİNDE REKABET EDEBİLİRLİK VE YENİLİK DESTEK PROGRAMI”

 DEĞERLENDİRME KOMİTESİ İLANI

Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı, TR61 (Antalya, Burdur, Isparta) Düzey 2 Bölgesi’nde uygulanacak 2022 yılı Faizsiz Kredi Desteği kapsamında ilan ettiği “İmalat Sanayinde Rekabet Edebilirlik ve Yenilik Destek Programı”na başvuruda bulunacak projelerin ilgili mevzuat ve başvuru rehberlerinde belirtilen esaslara göre yapılacak olan mali ve teknik değerlendirmelerinde görev alabilecek “Değerlendirme Komitesi” için ilana çıkmıştır.

Değerlendirme Komitesi üyesi olmak için son başvuru zamanı 11.04.2022 (Pazartesi) saat 23.59 olup proje değerlendirmelerinin 09 Mayıs 2022 – 20 Mayıs 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

2022 YILI FAİZSİZ KREDİ DESTEK PROGRAMI

“İmalat Sanayinde Rekabet Edebilirlik ve Yenilik Destek Programının” amacı; TR61 Düzey 2 Bölgesi’nde yer alan imalat sanayi işletmelerinin rekabet edebilirliği ile yenilikçilik potansiyelinin sürdürülebilir bir şekilde güçlendirilmesidir. Bu doğrultuda destek programının öncelik alanları;

İşletmelerin imalat, tasarım, test, pazarlama kapasite ve yeteneklerinin geliştirilmesini sağlamak

İşletmelerin ihracat ve ithal ikame üretim kapasite ve yeteneklerini artırmak

olarak belirlenmiştir.

Programın Künyesi

Programın Bütçesi

30.000.000 TL

Proje Başına Kullanılabilecek Kredinin Tutarı

(Proje Bütçesi)

Asgari: 200.000 TL

Azami: 1.000.000 TL

Proje Süresi

Azami 6 ay

Geri Ödeme Süresi

24 Ay (6 ay geri ödemesiz)

Uygun Başvuru Sahipleri

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ’ler)

Program hakkında ayrıntılı bilgi, Ajans internet sitesinde (www.baka.gov.tr) erişime sunulmuş olan başvuru rehberinde yer almaktadır.

DEĞERLENDİRME KOMİTESİ ÜYELERİNDE ARANACAK KRİTERLER

Değerlendirme Komitesi üyesi olarak görev yapmak isteyenlerin, en az lisans düzeyinde mezuniyet derecesine ve alanlarında en az 5 yıllık tecrübeye sahip olmaları gerekmektedir. Ayrıca, adayların aşağıda yer alan konularla ilgili bilgi ve/veya deneyim sahibi olmaları tercih sebebi olacaktır.

  • Proje döngüsü yönetimi ve/veya idari, mali ve teknik konularda proje değerlendirmesi,
  • Kalkınma Ajansları mevzuatı ve mali yardım usul ve esasları, uygulamaları,
  • Hibe programı uygulaması ve yönetimi,
  • Fizibilite çalışmaları,
  • Deneyim alanı ile ilgili mevzuat bilgisi.
  • Proje Değerlendirme Formunu KAYS üzerinden doldurabilecek düzeyde bilgisayar kullanabilmelidir.

 

DEĞERLENDİRME KOMİTESİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ HUSUSLAR

Değerlendirme komitesi üyelerinin;

  • Kendileri, eşleri, ortakları, ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın hısımları ile sahibi ya da ortağı oldukları ticari işletmelere ilişkin projeleri değerlendirmemesi,
  • Proje içeriği ile ilgili elde ettikleri ticari sır niteliğindeki bilgileri hiçbir koşulda, diğer bilgileri ise ajansın uygun görüşü alınmaksızın üçüncü kişilerle paylaşmaması,
  • Görev aldığı bir destek programı kapsamında hiçbir projeye, proje fikri üretilmesi, başvuru formu ve diğer belgelerin doldurulması konularında müdahil olmamış olması,
  • Değerlendirdikleri projelerin sahipleri ve ortakları ile değerlendirme sürecinde hiçbir şekilde iletişime geçmemesi,
  • Kendilerine verilen projeleri, belirlenen kurallar ve standartlara bağlı olarak değerlendirmesi,
  • Değerlendirdikleri projelerin destek alması durumunda bu projelerin uygulamasında yer almaması,
  • Menfaat ilişkisi kapsamında değerlendirilebilecek faaliyetlerde bulunmaması

gerekmektedir.

Değerlendirme Komitesi üyelerinin kimliğine ve bunların değerlendirdikleri projelere ilişkin bilgiler gizli tutulacaktır. Bu kişilerin görevlendirmeleri ile ilgili yazışmalarda gizlilik kurallarına uyulacak ve buna uymayanlar hakkında gerekli hukuki, cezai işlemler başlatılacaktır. Değerlendirme faaliyetleri yetkili Ajans uzmanlarının gözetiminde yapılır. Değerlendirme sürecinde görev alanlar; değerlendirme sırasında şahsi bilgi ve iletişim cihazlarını kullanamaz, proje içeriği ile ilgili elde ettikleri bilgileri kaydedemez ve Ajans dışından hiç kimseyle paylaşamazlar. Bu çerçevede görevlendirilecek Değerlendirme Komitesi üyeleri, değerlendirme öncesinde “Tarafsızlık ve Gizlilik Beyanı” imzalayacaklardır.

Değerlendirme Komitesi üyeleri ile Ajans arasında; işin tanımını, süresini, tarafsızlık ve gizlilik esaslarını, çalışma koşullarını ve kamu personeli değil ise kendilerine ödenecek bedel ve benzeri hususları içeren bir sözleşme imzalanacaktır.

Gizlilik ve tarafsızlık ilkelerine uymayan veya yanlış bilgi veren Değerlendirme Komitesi adayları/Değerlendirme Komitesi üyeleri hakkında yasal mercilere suç duyurusunda bulunulacaktır. Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı, Değerlendirme Komitesi üyesi adayları, başvurusu kabul edildiği halde belirtilen destek programında görevlendirmeme hakkını saklı tutar.

BAŞVURU YÖNTEMİ VE ZAMANI

Değerlendirme Komitesi üyesi adaylardan başvuru sırasında istenilen tüm dokümanların bilgisi Ajans internet sitesinde yer almaktadır.

Değerlendirme Komitesi üyesi adayları, başvurularını pkb@baka.gov.tr adresine e-posta yoluyla yapmalıdırlar. Son başvuru zamanından sonra yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Değerlendirme Komitesi üyesi adayları, aşağıda belirtilen belgeleri doldurarak .zip veya .rar formatında e-posta yoluyla göndermelidir. 1 ve 8 no’lu belgelerin şablonları Ajans internet sitesinden temin edilebilir. Seçilen Değerlendirme Komitesi üyelerinden sunmuş oldukları bilgileri doğrulayacak belgelerin asılları, görevlendirme yapıldığı takdirde Ajans tarafından talep edilebilecektir.

1 )Özgeçmiş Formu (EK_1)

2 )Lisans ve (varsa)lisansüstü eğitim diplomaları/belgeleri,

3 )Alanında 5 yıllık çalışma süresini gösterir SGK kaydı, referans mektubu vb. belgeler (Belgelerde belirtilen çalışma süresi toplamı kesinlikle 5 yıldan az olmamalıdır.)

4 )Proje değerlendirme ile ilgili tecrübelerini gösterir değerlendirme yapılan kurumdan alınan belgeler,

5 )Proje yazma ve uygulama ile ilgili tecrübelerini gösterir projedeki rolü ve çalışma süresini belirten belgeler,

6 )Nüfus cüzdanı fotokopisi,

7 )Adli Sicil Belgesi (E-Devlet’ten alınan belge kabul edilecektir. Adli sicil arşiv kaydı dâhil olacak şekilde alınmalıdır.)

8 )Uygunluk Beyanı (EK_2)

9 )Program amacı ve öncelikleri kapsamında sunulabilecek diğer belgeler

Geçmiş yıllardaki proje teklif çağrıları kapsamında değerlendirme yapmak üzere başvuru yapmış veya bu kapsamda görev yapmış tüm değerlendirici adaylarının da tekrar başvuru yapması gerekmektedir.

Başvurusu kabul edilen adaylardan projelerin değerlendirilmesi aşamasında görevlendirilmesine karar verilenlere tebligat e-posta yoluyla yapılacaktır. Adaylarla ayrıca resmi yazışma yapılmayacaktır.

 

DEĞERLENDİRME KOMİTESİ SEÇİMİ

Adayların uzmanlık ve tecrübeleri ile dolduracakları özgeçmişleri ve başvuru esnasında ekledikleri belgeler incelenerek ve gerekli görüldüğü takdirde kendileriyle mülakat yapılarak, Ajans uzmanlarından oluşan komisyon tarafından seçim yapılacaktır. Değerlendirme Komitesi üyesi adaylarının puanlaması aşağıdaki şekilde yapılacaktır.

DEĞERLENDİRME KRİTERİ

PUANLAMA

Eğitim Seviyesi

(Azami 10 puan)         

Lisans mezunu ise; 5 puan

Yüksek Lisans mezunu ise; 8 puan

Doktora mezunu ise; 10 puan

Genel Deneyim

(Azami 10 puan)

5 yıl tecrübe; 4 puan

5 – 10 yıl arası; 7 puan

10 yıl ve üstü; 10 puan

Proje Değerlendirme Bilgi ve Tecrübesi

(Azami 10 puan)

TÜBİTAK, Kalkınma Ajansları, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Avrupa Birliği, TKDK vb. hibe veren kurumlara ait projeler için;

1-10 proje: 2 puan

11-25 proje: 4 puan

26-50 proje: 7 puan

51 proje ve üstü: 10 puan

Proje Yazma ve Uygulama Tecrübesi

(Azami 10 puan)

1-3 proje: 5 puan

4-6 proje: 8 puan

6 proje ve üzeri: 10 puan

Başvurulan Program ile Uyumu

(Azami 30 puan)

Özgeçmiş formunda beyan edilen bilgiler üzerinden değerlendirilecektir. 30 puan

Komisyon Genel Görüşü

(Azami 30 puan)

Değerlendiricinin katıldığı eğitimler, sahip olduğu sertifika ve diğer belgeler, bilimsel yayınlar, proje yönetim döngüsü bilgi ve tecrübesi, geçmiş değerlendirme performansları vb. hususlar göz önünde bulundurularak en fazla 30 puan

TOPLAM

100 Puan

Başvuru aşamasında beyan edilen ve Ajansa gönderilen destekleyici belgelerin asılları, Değerlendirme Komitesi üyesi sıfatıyla görevlendirme yapıldığı takdirde Ajans tarafından talep edilebilecektir.

DEĞERLENDİRME KOMİTESİ ÜYELERİNİN GÖREVLENDİRİLECEĞİ YER VE ZAMAN

Ajans tarafından yapılan değerlendirmeler ve seçim sonucunda Değerlendirme Komitesi üyesi olarak hizmet vermesi uygun görülenlere verilecek eğitime ve üyelerin gerçekleştirecekleri değerlendirmelere ilişkin takvim kendilerine e-posta yolu ile bildirilecektir. Bununla birlikte, değerlendirme sürecinin tahmini 09 Mayıs 2022 – 20 Mayıs 2022 tarihleri arasında olması planlanmaktadır. Gerekli görülmesi durumunda hafta sonu ve resmi tatillerde de çalışılabilecektir. Aksi belirtilmediği sürece uzaktan değerlendirme yapılmayacak olup değerlendirme çalışmaları Ajans Genel Sekreterliği’nin bulunduğu Isparta’da Ajansın hizmet binasında gerçekleştirilecektir.

DEĞERLENDİRME KOMİTESİ ÜYELERİNE YAPILACAK ÖDEMELER

Kamu personeli dışındaki Değerlendirme Komitesi üyelerine değerlendirdikleri proje adedi üzerinden ücret ödenir.  Kamu personeli dışındaki Değerlendirme Komitesi üyelerine, proje başına brüt ücret ödenecektir. Bu ücret üzerinden Ajans tarafından gelir ve damga vergisi vb. kanuni kesintiler düşülerek net ödeme tutarları hesap edilecektir. Değerlendirme Komitesi üyelerine proje değerlendirme ücretleri ve şehir dışından geliyorlarsa ulaşım giderleri dışında herhangi bir ödeme ve harcama yapılmayacaktır.

Kamu personeli statüsündekiler de dâhil olmak üzere değerlendirme ücreti almayan Değerlendirme Komitesi üyelerinin görevleri ile ilgili her türlü gider ve harcamaları (yol, konaklama ve yemek) görevlendirme süresince Ajans bütçesinden karşılanacaktır.

Programlar hakkında daha detaylı bilgi için Ajansımızın internet sitesinde yayınlanan Başvuru Rehberlerine ve diğer ilgili belgelere www.baka.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

NOT: T.C. Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı yeterli sayıda nitelikli başvuru gelmemesi durumunda son başvuru zamanını uzatma ve ilan metninde değişiklik yapma haklarını saklı tutar.

Kamuoyuna ilanen duyurulur.

Daha fazla bilgi için:

Tel: (0246) 224 37 37 E-posta: pkb@baka.gov.tr

İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Çerez kullanılmasını tercih etmezseniz tarayıcınızın ayarlarından çerezleri silebilir ya da engelleyebilirsiniz. Ancak bunun internet sitemizi kullanımınızı etkileyebileceğini hatırlatmak isteriz. Çerezlere ilişkin daha detaylı bilgiye Çerez Politikası dokümandan ulaşabilirsiniz.